Alimente benefice pentru dintii nostri
July 25, 2016

Caria Dentara

Caria dentară reprezintă una dintre cele mai frecvente afecţiuni ale sistemului dento-maxilar, afectând circa 80-98% din populaţia României şi care se manifestă prin pierderea treptată şi localizată de ţesut dur dentar, sub acţiunea mai multor factori, printre care amintim: nerespectarea igienei orale, consumul crescut de alimente bogate în zahăr, fumatul, stresul şi multe alte cauze pe care le vom detalia în cele ce urmează.

Înainte de apariţia cariei propriu-zise, există însă un proces de acumulare a bacteriilor care, împreună cu resturile alimentare şi saliva, formează un biofilm subţire cunoscut sub denumirea de placă dentară.
În momentul în care consumaţi alimente sau băuturi cu concentraţii ridicate de carbohidraţi, bacteriile din placa dentară transformă aceşti carbohidraţi în energie pentru supravieţuirea lor şi astfel sunt produşi acizii, care în timp distrug straturile dentare şi astfel ia naşterecaria.

Recomandarea specialiştilor este să tratăm în stadii cât mai incipiente placa dentară, deoarece dacă este lăsată netratată aceasta creşte riscul de carii şi deteriorări grave ale structurii dintelui, care se pot manifesta prin dureri intense iar tratamentul se poate dovedi un proces destul de complicat şi costisitor.
Cu toate că incidenţa cariilor dentare este extrem de crescută, această afecţiune poate fi foarte uşor de prevenit, cu condiţia respectării igienei orale şi a vizitei periodice la medicul stomatolog.

Structura dintelui

Structura dintelui prezintă 4 componente, respectiv: smalţul (parte ace ami dură din exteriorul dintelui), dentina (partea mai puţin dură, de consistenţă osoasă, de sub smaţ şi cement), cementul (partea cu care dintele este fixat în osul alveolar) şi pulpa dentară(partea moală a dintelui din interior, ce conţine nervii şi vasele sangvine).